Openingstijden: ma t/m vr van 09:00 tot 17:00
+31 (0)36-5218290

 

FAQ

Hieronder treft u een overzicht van de meest gestelde vragen. Wordt uw vraag niet beantwoord, dan kunt u uw vraag aan ons sturen via de contactpagina.



Valt de reparatie van mijn toestel binnen garantie?

In de garantievoorwaarden van de fabrikant kunt u terugvinden wat wel of niet binnen garantie valt. Deze voorwaarden vindt u in de officiële documenten die u bij aankoop van het product heeft gekregen of op de website van de fabrikant.
Over het algemeen valt de meeste gebruikersschade zoals vocht-, val-, stoot- of drukschade niet binnen de garantievoorwaarden.

Wij kunnen op voorhand niet aangeven of er sprake is van vocht-, val-, stoot- of drukschade. Dit kunnen onze monteurs alleen tijdens onderzoek bepalen.

Hoe wordt de garantie bepaald?

De reparateur richt zich bij reparatie volledig naar de garantiebepalingen van de fabrikant van de mobiele telefoons. Voor de garantie bepaling is altijd een (kopie) aankoopnota nodig. Daarna wordt het toestel onderzocht op schade.

Wat als het toestel niet onder garantie valt?

Dit komt voor als het toestel buiten de garantietermijn valt of wanneer er gebruikersschade aan het toestel wordt geconstateerd. Indien een toestel buiten garantie valt maken we een prijsopgave. Indien er niet akkoord wordt gegaan met de prijsopgave, zullen er onderzoekskosten in rekening worden gebracht a € 25,- inclusief BTW.

Wat moet ik doen om aanspraak te maken op de garantie?

Stuur altijd een kopie van een geldig aankoopbewijs mee om aanspraak te maken op garantie. Uit dit aankoopbewijs blijkt of het toestel binnen de garantietermijn van de fabrikant valt. Hoe lang een toestel garantie heeft verschilt per fabrikant. Lees voor de garantietermijn naar het document 'handleiding garantievoorwaarden' of bezoek de website van de fabrikant.

Een geldig aankoopbewijs beschikt minimaal over: het merk, type toestel en het IMEI-nummer van het toestel, de aankoopdatum en de gegevens van het verkooppunt.
De meeste fabrikanten accepteren geen handgeschreven aankoopbewijzen.

Krijg ik informatie indien er schade is aan het toestel?

Bij schade maken wij meestal foto’s. U kunt deze foto opvragen via onze contact pagina.
Wij proberen de schade zo gedetailleerd mogelijk in beeld te brengen. Soms is de schade heel moeilijk zichtbaar te maken. Op de foto´s gebruiken we daarom pijltjes en cirkels om de schade aan te wijzen.

Word ik vooraf op de hoogte gebracht van eventuele kosten?

Kunnen wij uw toestel niet binnen de garantie repareren, dan ontvangt u van ons een prijsopgave met de volgende opties:

  1. Repareren tegen de genoemde kosten.
  2. Het toestel niet gerepareerd retour ontvangen tegen betaling van onderzoekskosten;

Indien uw toestel binnen garantie gerepareerd kan worden betaald u € 10,00 excl BTW handeling- en verzendkosten.

Hoe kom ik achter de status van mijn reparatie?

Middels de track & trace pagina op onze website kunt u de status van uw reparatie opvragen. Hiervoor heeft u uw reparatienummer en het
IMEI-nummer van uw toestel nodig.

Hoe moet ik mijn telefoon versturen?

Wij adviseren altijd om het toestel verzekerd te versturen in een deugdelijk verpakking.
SolidCare4Mobile is niet aansprakelijk voor schade van ontvangen paketten met toestellen en vermissing.
Onvoldoende gefrankeerde pakketten worden niet aangenomen.

Kan mijn toestel worden opgehaald?

Wij kunnen een ophaal en brengservice aanbieden.
Vraag naar de kosten via de contactpagina

Op Track & Trace staat dat mijn toestel al terug is gestuurd maar ik heb mijn toestel nog niet ontvangen?

Het kan zijn dat het pakket met uw toestel nog met de logistieke partner onderweg is. Meestal ontvangt u het pakket de volgende dag.
Heeft u het pakket over 5 dagen nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op!

Moet ik de accessoires van mijn toestel meesturen?

Valt uw toestel regelmatig uit? Is de stand-by tijd kort? Of start uw toestel niet op? Stuurt u dan uw batterij en lader op. Accessoires die niets met uw klacht te maken hebben hoeft u niet mee te sturen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld achterklepjes en simkaarten. Stuur u deze alstublieft niet op. Wij zijn niet aansprakelijk voor eventueel verlies of schade.

Wat gebeurt er met mijn gegevens en data?

Indien u een code heeft op uw toestel stuur deze dan mee of vermeld deze op bij de aanmelding van de reparatie. Indien wij geen code hebben kunnen wij het toestel niet testen en zullen het toestel dan resetten.
Wij installeren in de meeste gevallen de nieuwste software op uw toestel. Op uw toestel opgeslagen gegevens gaan dan verloren. Houdt hier rekening mee.

Wij raden u aan om tijdig een back-up van uw persoonlijke en vertrouwelijke gegevens op het toestel te maken. Verwijder ook de data voordat u het toestel instuurt. Hiermee voorkomt u dat gegevens in vreemde handen terecht komen of verloren gaan. Wij zijn niet verantwoordelijk voor verlies van data in het toestel of de nadelige gevolgen daarvan.

Kan ik voor de reparatie van mij toestel bij jullie langskomen?

Ja, in Almere kan u langskomen om uw reparatie af te geven of om op te halen.
Tevens kunt u hier wachten op uw reparatie, mits u hiervoor een afspraak heeft gemaakt (Er zijn reparaties waarbij dat niet mogelijk is, meer informatie hierover kunt u telefonisch of per mail verkrijgen).

Voor bezoek zijn wij ge-opend van 9:00 tot 17:00 uur

U kunt vrij parkeren.

In onze vestiging te Dilbeek, ge-opend van 9:00 tot 12:30 en 13:15 tot 17:00, kan u uitsluitend reparaties afgeven en ophalen.

Heb ik garantie op mijn reparatie?

Wij geven standaard 3 maanden garantie op de reparatie die wij hebben uitgevoerd.
De garantie is niet van toepassing op vocht-, val-, stoot- of drukschade.
De garantie vervalt tevens in geval van aangebracht software toepassingen.

Hoe ontstaat vochtschade?

Vochtschade kan op verschillende manieren ontstaan, bijvoorbeeld doordat;

  • u in de regen heeft gebeld
  • de telefoon een nacht in de auto heeft laten liggen
  • het toestel heeft laten vallen in de toiletpot
  • of op vakantie bent geweest naar een land met een hoog luchtvochtigheid als klimaat.

Het kan op vele manieren gebeuren en niet iedereen is zich hiervan bewust.

Reparatie is mogelijk
Vochtschade hoeft niet het einde te betekenen van de levensduur van je telefoon.
In ongeveer 70% tot 80% van de gevallen kunnen wij het toestel repareren wanneer wij het toestel snel ontvangen, nadat deze in contact is geweest met vloeistof.
Op voorhand kunnen wij helaas niet zeggen of de reparatie mogelijk is, dit zal onderzocht moeten worden.
De klachten van vochtschade kunnen bijvoorbeeld zijn:

  • Toestel gaat niet meer aan
  • Display is zwart of touchscreen werkt niet meer
  • Microfoon en/of luidspreker werkt niet meer
  • Toestel laadt niet meer op
  • Etc.

Geloof niet in de geruchten dat het toestel is te redden door het op de kachel te leggen of in rijst. In geval van vochtschade is het van belang het toestel zo snel mogelijk naar het reparatiecentrum te brengen. Door een grondig reinigingsproces is verdere oxidatie van het mainboard, connectoren en componenten te stoppen.
Vaak zijn na het schoonmaken van het toestel de klachten verholpen, maar in sommige gevallen zal er een onderdeel vervangen moeten worden en in zeldzame gevallen zal er een moederbord reparatie uitgevoerd moeten worden.
Let op wij kunnen helaas geen garantie op gerepareerde waterschade smartphones of tablets geven dit omdat er tijdens of voor de reparatie componenten kortsluiten.

Wat kost de reparatie
De kosten van de reparatie hangen af van welke onderdelen niet meer werken of niet goed functioneren en dus vervangen moeten worden. Voor het schoonmaken van het toestel rekenen wij € 45,- incl.BTW exclusief onderdelen.

Wat is een IMEI-nummer?

U kunt een IMEI-nummer zien als een een soort serienummer, het is altijd 15-cijferig en voor elke mobiele telefoon uniek.
De IMEI-nummer is op volgende drie plaatsen terug te vinden:

  • op de zijkant van de (orginele) doos van de telefoon op een wit stickertje met een barcode
  • onder de accu indien verwijderbaar, op een wit stickertje
  • door op de telefoon *#06# in te toetsen

Walk-In service:

Almere

  • afgeven en ophalen van uw reparatie
  • klaar terwijl u wacht (op afspraak)
  • klantvriendelijke wacht- en werkruimte met internet faciliteiten

Dilbeek

  • afgeven en ophalen van uw reparatie

Huawei Experience Center

  • afgeven en ophalen van uw Huawei reparatie

 
 
SolidCare4Mobile is een handelsnaam van Semasco B.V.